User Tools

archiv:recko

Výlet do Řecka

Stanovení problému

AkropolisPlánujeme podniknout výlet za Jeníkem do Řecka v termínu 2.-8.5.2006. Naše crew se skládá z následujících rekreantů:

Informační schůzka

První informační schůzka proběhla 1.3.2006 v pavilonu Q MZLU u Alina v kanclu. Důležité body shrnuty zde:

• termín stanoven na 25.4.-1.5.2006.
  • pojedeme autem
  • cestu zvolíme přes Itálii + pokud možno co nejlevnějším trajektem

Druhá informační schůzka také proběhla, tentokrát bez účasti vytíženého Zekeho. Co se všechno domluvilo:

• Peťka je stravovací a zásobovací referent
  • Terka je kulturní referent
  • Alin je plánovací referent (zjistí přesnou trasu a spočítá o ní, co se dá)
  • Zeke je řídící referent (má na starosti všechno kolem řízení a auta)
  • kdo by chtěl ještě nějakou funkci, může se klidně přihlásit

TODO

• Zeke
    bezpodmínečně do termínu spravit auto a připravit na náročnou cestu

Takže v tomto jsem výrazně pokročil a v rámci letošní větších oprav a renovací už je splněno následující:

1. nová ložiska (kdo jste se mnou jel někdy loni v létě nebo na podzim, víte o čem mluvím)
  2. nové brzdy
  3. opravené stěrače (letos v zimě v Josefáči trošku faux pas)
  4. nové letní gumy
  5. nové čelní sklo (opět jeden následek letošní zimy)

Known bugs:

1. nefunkční analogové budíky na přístrojovce (dlouhodobá záležitost, pro znalce není problém, oprava je finančně i časově náročná a už na ní z obou důvodů nezbývá)
  2. nefunkční elektrika v pravých zadních dveřích (zatím nebyl čas, zřejmě nic závažného, ale vzhledem k charakteru závady zcela nízká priorita)
  3. nefunkční zadní stěrač
  4. tlumiče (po letošní zimě a všech těch kilometrech už by chtěly, to se bohužel nestihlo)

Takže celkově vzato velmi dobrý stav, snad se není čeho obávat. Jinak v beruš je nádrž na 50 litrů, je lepší počítat se 45l + rezerva. Spotřebu předpokládám dle jízdního tempa, tj. dálnice EU (120-140 km/h) 6-6,5 l, mimo dálnice 5-5,5 l.

Prostor pro volnou diskuzi

Zde se v následujícím měsíci hodláme hádat. — zeke 2006/03/02 00:21

Bohužel mám svůj první příspěvek do diskuze – zjistila jsem, že v ten termín, co jsme vymysleli, tak nemůžu…

Zapomněla jsem na svatbu svojí kamarádky, kde mám hrát na flétnu. Co s tím? — terka 2006/03/06 10:55

OK, posouvám dovolenou a jedeme o týden později, tj. 2.-8.5.2006. Až to bude potvrzené, změníme to i jinde. — zeke 2006/03/07 07:56

Tak za řeckou stranu potvrzuji. Přeskládali jsme teď trochu byt, tak se tam vejdeme bez problémů. Bohužel jediný komfort, který vám můžu poskytnout je spacák a karimatka, které si přivezete ssebou. Stravu vyřešíme buď kulinářskými pokusy, nebo velice levně v naší menze. Jo a je to v centru Athén, výhled na Akropolis je možný po 10 min cesty. — jenik 2006/03/15 16:44

Užitečné odkazy

http://www.ck-margaritopoulos.cz/ - odkaz Cesta autem (jsou tam popsány různé způsoby cesty do Řecka)

http://www.mujweb.cz/www/rambik/Cesta.htm - Jak cestovat do Řecka

http://www.pan-vigo.estranky.cz/ - Řecko 2005

http://www.greekferries.gr/ - Trajekty do Řecka

Cesta

Zkusil jsem trochu exaktněji splodit plán cesty. Je to jedna varianta, řekněme etalon, možná to ještě nějak vyladíme.

Základní údaje
  • Odjezd v pondělí 1.5. v podvečer (18-19)
  • Trajekt Brindisi-Igoumenitsa (spol. MyWay - v 19:00 v úterý 2.5., v Řecku ve 3:00
  • Příjezd do Atén ve středu 3.5. před obědem
  • … pobyt …
  • Odjezd z Atén v sobotu 6.5. odpoledne
  • Trajekt Igoumenitsa-Brindisi - 0:10 - 8:00 - v neděli 7.5.
  • Cesta přes Itálii, návrat domů brzo ráno v Pondělí (4:00)
Detaily
  • Cesta přes Rakousko a Itálii celkem 1660 km (Brno-Vídeň-Graz-Tarvisio-Bologna-Bari-Brindisi), skoro pořád po dálnici. Tipuju tak 20h
  • Trajekt jede asi 8 hodin
  • Z Igoumenitsi do Atén přes Antipion a dále vrchem (tj. furt po pevnině) asi 550 km - 7-8 hodin
Náklady
  • Dálniční známka Rakousko (10 dní - tam i zpět) - 260 Kč (koupíme u nás)
  • Mýtné na dálnicích v Itálii - 55 EUR jedna cesta (plus mínus 5EUR)
  • Trajekt (zpáteční) - auto + 4 lidi (sleva) - 177 EUR + 100 EUR příplatek 'za zvýšenou cenu benzínu' (zmrdi!)
  • Poplatky z silnice v Řecku - cca 5 EUR jedna cesta (údajně)
  • nafta - v Itálii průměrně litr za 1,2 EUR, v Řecku snad trochu levněji, pokud vemem před hranicema a pak až v Itálii, vychází to při nádrži 40l a spotřebě 6l na 100km (Zeke oprav mě) tak hodně zhruba na 250 EUR (komplet) plus ještě nějaké jezdění po Řecku, řekněme max. 50 EUR

Takže mě to hodně hrubě vychází, že na cestu budem potřebovat dohromady asi 700 EUR.

Cesta v podstatě OK, některým místům se bohužel nevyhneme. Bude 1.5., takže pokud je to jenom trochu možné, chtěl bych vyrazit dřív abychom měli dostatečnou rezervu pro případ delší zácpy (ať už dopravní nebo někoho z členů posádky) nebo odpočinek. Pokud se týká spotřeby, upřesnil jsem to výše, tady jen dodám, že vezmeme v Brně za “levno” co se vejde, dotankujeme před hranicemi a pak holt za Eura :-)zeke 2006/04/27 06:53

alin 2006/04/25 02:47

Trajekt - upřesnění

Tak sem tam dnes volal, bylo potřeba to rezervovat, takže jsem to rezervoval, doufám že italský spelling našich příjmení dopadl OK, chtěli po mě i značku auta, ale to sem nevěděl, ale snad to bude OK. Jinak podmínky jsou tak jak píšou na webu - máme tu slevu za 277 Euro a zpáteční cesta je na pevno v neděli ráno. V přístavu se máme hlásit v pět. — alin 2006/04/28 17:48

Sraz v Aténách

Podle poslední komunikace na ICQ Honza navrhuje sraz v sektoru A6 (mapa), jmenovitě na ulici Mavromatheon - údajně je u toho park za školou. — alin 2006/05/01 10:23

Jídlo a pití

• Co zatím vím, že určitě beru: 1l Becherovky mám, koncem týdne naložím sklenici utopenců — alin 2006/04/25 02:47
  • V neděli k večeru zajeme s Alinem do Makra a nakoupíme pivo, vody atd. Zbytek se nakoupí v hypermarketu. Upeču nějaké bábovky ať máme co na snídaní. Vytvoříli jsme nějaký seznam co budem vařit, tak podle toho nakoupíme společné zásoby. Hromadně koupíme aj toaleťák a papírové kapesníky. — leyla 2006/04/25
  • Tak na nějaké velké vaření v Řecku se asi vykašlem. Honza psal, že se da levně najíst v menze. — leyla
  • Peti, v rámci racionalizace jsem se rozhod, že to makro v neděli vypustíme, maminka tam zítra jede, tak mě těch pár věcí veme, co přesně:
  1. piva - navrhuji dvě plata 24×0.5l plechovky - jedno desítku (pro nás, na cestu, pití), jedno dvanáctku (pro Honzu), Desítku bych vzal nějakou 'rozumnou' značku - Braník, Litovel (dobrý poměr cena/výkon), dvanáctku asi něco fajnovějšího, ať se jednak Honza poměje a druhak ať reprezentujeme ČR :-), takže asi plzeň… (Nebo kdyby bylo v akci něco jako Krušovice, Budvar, možná by šlo, ne?) - tady bych potřeboval vaše souhlasné zamručení/přípomínky (je těch piv dost/moc, jiný značky? vyhovují půllitrovky/vzít třetinky, atd.)

Tady musím (dle očekávání) mít připomínku, rád bych si taky dal nějaký pivko až tam budem a víš jak se stavím k Braníku a Litovelu. Zkus najít nějakou pitelnou značku aj u té desítky (Budvárek, Radegast, Kozel,…), případně můžou bejt aj třetinky. — zeke 2006/04/27 06:37

1. vody - 2×6 bublavých matonek, jedno balení ochucený, druhý natural
  2. tvarůžky
  3. nějaký trvanlivý salám
  4. to pivní pečivo
  5. kilo eidamu (bude se hodit)
  6. Fernet a zelená (na tu spářku, ať ochutnají plody naší země) — alin 2006/04/26 22:03

Aleši please popros maminku ať mi (nám, pokud se někdo připojí) vezme v Makru ještě karton energy drinků Kamikaze (prodávají to tuším po šesti nebo tak), je to v Makru hodně levný a za volantem se víc než hodí. Vyzkoušeno. — zeke 2006/04/27 06:37

Vzala bych raději jedno balení ochucených a druhé nějakou jemně perlivou Korunní nebo Rajec. Děkuju. — leyla 2006/04/27 09:05

* Jo a pokud by se nám to vlezlo do kufru, tak by nebylo špatné vzít takovou tu chladící kabelu (máme doma) na některé věci (sýry atd.) — alin 2006/04/26 22:25 Tohle by se vejít mělo, kdyžtak máme doma jednu hodně slušnou taky a hlavně dost těch chladících náplní. — zeke 2006/04/27 06:37

Čím každý přispěje pro obecné blaho

Pišme sem průběžně všechny věci na jídlo, které kdo bere, já třeba spoustu věcí z toho Petina seznamu doma už mám, tak ať to nekupujeme zbytečně/neberem někdo 2x

• kečup 0,5kg; Gulášová polívka pro 4, Francouzská polívka plný hrnec, bramborová kaše Albert (přidává se jen máslo) 4x (jeden pytlík je tak pro 3 lidi), instantní bílá omáčka na těstoviny, 3x konzerva fazole v rajčatové omáčce, 1x makarony, 1x špagety, máslo 2x100g, roztírací sýry 4 krabičky — alin 2006/04/26 22:03
  • Ty máš doma, Ali, koukám slušnou železnou zásobu :) To skoro nedává nikomu jinýmu šanci něco taky vzít… Jediné co mě napadlo a ještě není v tom tvém seznamu je, že bych upekla speciální trvanlivé pečivo - ovesné placičky nebo nějakou buchtu, ale o tom už mluvila Peťka. — terka 2006/04/27 10:02

No.. ovesný placičky.. já bych byl pro tu buchtu :-Dzeke 2006/04/27 10:19

Já jsem si to myslela, že když tam napíšu ten název, tak Vás to odradí, ale ony jsou fakt dobrý, chutnají podobně jak nějaké sušenky… A hlavně vydrží dýl než buchta. — terka 2006/04/27 10:33

Byl jsem v tom makru: 8-o, máme: — alin 2006/04/27 20:41

• pivo - 2 kartony půllitrových plechovek - plzeň 12°, kozel 10°
  • vodu - 2×6 1,5l PETek - Rájec jemně perlivá přírodní, Hanácká pomeranč
  • tvarůžky 400g vakuované (doufám pořádně :-O), kamikadze energy drink 6x
  • pivní pečivo - dvoje brambecy, dvoje pečený kolečka, dvoje tyčinky
  • lovečák 0.5kg, vysočina 0.8kg, cihla 1.5kg
  • fernet 0.5l, zelená 1l (byla v akci)

Co kdo vezme

Každý - karimatku, spacák, hrnek na čaj nebo kafe, peníze, plavky, nabiječky, přikryvku na hlavu

Terka - stan, ešusy, feťakova první pomoc, zavařené maso ve sklince

Alin - stan

Zeke - vařič, kafe co bude pít

Leyla - příbory, utěrky, repelent proti komarům, opalovací krém, základní věci z lékarničky

Program

Pokusila jsem se sestavit návrh programu. Vše je jen návrh a může se upravit podle aktuální situace (únava, nálada, počasí atd.). Nejprve se můžete podívat na mapu Řecka. Při přiblížení je vlevo nad Lárisou vidět i Meteor.

Středa 3. 5. 2006

• Delfy - pokud by se nám podařilo na trajektu prospat a měli bysme dost sil, tak bysme po cestě do Athén mohli navštívit Delfy. (nějaké fotky: Apolónův chrám, Antické sloupy)
  • Athény - odpočinek, vycházka po Athénách, večer se prý u Honzy na bytě koná nějaká party

Čtvrtek 4. 5. 2006

• Honza slíbil, že se podívá po nějakých zajímavých místech v okolí a mohli bysme někam vyrazit na výlet.

Pátek 5. 5. 2006

• důkladnější prozkoumání Athén v dosahu městské hromadné dopravy, aby si řidiči odpočali před dlouhou cestou zpátky
  • pokud bychom chtěli vidět i zajímavá místa na severu, pak by bylo vhodné vyrazit už v pátek večer a přespat ve stanu někde poblíž těch míst, co budem chtít navštívit v sobotu

Sobota 6. 5. 2006

• Meteor - jsou to věhlasné skalní kláštery, které všude hodně doporučovali. Je to navíc skoro po cestě do Igoumenitsy. (další info o Meteoře: zde)
  • Hora Olymp - nevím, jestli je reálné stihnout oboje, asi to spíš bude jedna z variant, takže se pak budem muset rozhodnout, čemu dáme přednost.

HONZŮV NÁVRH

Athény

• Akropolis, Plaka a podobné památky (spousta kamenů),
  • archeloogické muzeum a podobné věci (taky jenom spousta kamenů, ale je to studentům gratis),
  • večer jednu horu v Athénách (pěkný výhled)
  • pokud by jsme chtěli, tak možnost placatění na pláži + mys sunio a maraton (není to daleko od Athén)

Peloponés

Celodenní výlet na Peloponés (čtvrtek) - něco jako okruh Korinth - Napflio - Epidaurus - Mykeny - a dom. Prý je to tam moc pěkné.